Asger Dybvad Larsen

1/6

Dette værk har evnen til at ændre titel i mødetmed beskueren, derfor er denne fysiske titel samt måden den er fremvist på, pålagt funktionen af dette værks objekt, da dette værks kommende titel er den tanke beskueren tillægger den foregående titel, i det øjeblik den læses, hermed bedes beskueren om at fokusere på sin tanke konstrueret af værkets titel og derefter aflæse værkets objekt efter dets nye titel.

Asger Dybvad Larsen tager med sit værk afsæt i vores forestilling om skiltninger i skoven

 

related projects

1/14

Lunchmoney Gallery præsenterer soloudstillingen Titel af Asger Dybvad Larsen.

 

Asgers kunstneriske praksis ligger indenfor den fysisk konceptuelle kunst, bygget op omkring en litterær grundtone. Asger lader det sproglige – i form af tekstkonstruktioner – være katalysator for hans produktion. I forhold til det enkelte værk kommer denne brug af sproget til syne i hans titler, der ofte er længere fraser, som udgør forståelsesrammen for værket. De tematikker Asger benytter sig af bliver iscenesat som tvetydige, selvmodsigende og til tider ironiserende ideer, påstande eller teorier, hvis afsæt skal findes som nedslag i det 20. århundredes kunsthistorie. Asgers kunstneriske referenceramme kredser primært omkring de amerikanske efterkrigskunstnere med den abstrakte ekspressionisme, pop- og minimalkunsten som hovedinspirationskilder. Asger formår i hans værker at skabe individuelle kondensater af disse forskelligartede retninger, hvilket gør hans værkproduktion polariseret på en irrationel sammenbunden måde. Asger lykkes med at få selv de mest kolde, strømlignede, minimalistiske skulpturer i Carl Andres ånd til at gå i samspil med en variation over Lichtensteins poppede Brush Stroke (1965). Denne forståelse for formgivning og sprog, sammenkoblet med kunsthistorisk indsigt, gør Asger til en ung dansk kunstner med stort potentiale.

 

Asger Dybvad Larsen (1990) er studerende ved Det Jyske Kunstakademi.

 

Udstillingsperiode: 1.11 - 23.11.13